FEB. 21, 2025

L'EPANOUISSEMENT DES ÉLÈVES EN IMMERSION

Aimeriez-vous avoir un impact positif sur l'identité de vos élèves en immersion? Pendant cette journée d'apprentissage, nous explorerons comment établir et maintenir des conditions en salle de classe pour favoriser un sens d'appartenance et une identité positive chez nos élèves de M-12. Nous aborderons l'importance de la représentation diverse, la sécurité émotionnelle, et des pratiques engageantes pour développer l'oral spontané, telles que les arts dramatiques et la technologie. L'atelier offrira une panoplie de stratégies pour créer une communauté où nos élèves seront fier·ères d'être plurilingues, tout en s'amusant en français!

Would you like to have a positive impact on the identity of your French Immersion students? During this day of learning, we will explore how to establish and maintain classroom conditions that foster a sense of belonging and a positive identity among our K-12 students. We will address the importance of diverse representation, creating a sense of emotional safety, and engaging practices to develop spontaneous oral skills, including drama and digital technologies. This workshop will offer a range of strategies to create a community where our students will be proud to be multilingual, all while having fun in French.


8:45am Land Acknowledgement & Welcome
9:00-10:15am Keynote: Dr. Shelly Wilton
10:15am -10:30am Break
10:30am - 12:00pm Part 1
12:00pm - 1:00pm Lunch
1:00pm - 2:30pm Part 2

(there will be time for a lunch break, please bring your own lunch and water)


Location

Riverdale Elementary


What to Bring

Please bring your own lunch and a device to use during the session


Target Audience

Primary, Intermediate, Secondary


Areas of Learning

French Immersion